Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Napisany przez 10:06 Budownictwo, Przemysł

Jak można szybko wykonać energetyczne świadectwo dla domu

Jedną z wielu spraw, jakie trzeba załatwić przy sprzedaży mieszkania czy domu, jest świadectwo energetyczne. Ten dokument jest wymagany przy tego typu transakcjach, podobnie zresztą jak i przy wynajmie. Budynki niedawno postawione powinny już dysponować świadectwem, zaś posiadacze starszych będą się musieli postarać o nie. Na szczęście nie ma żadnych problemów, aby to załatwić, ponieważ na rynku w naszym kraju funkcjonuje wiele firm oferujących takie właśnie usługi. Podczas wyboru takiej firmy należy jednak na kilka istotnych rzeczy zwrócić swoją uwagę. Przede wszystkim osoba wykonująca takie zlecenie musi posiadać do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym wypadku dokument ten nie będzie ważny.

Dla wielu osób duże znaczenie będzie też miała cena, ale akurat tutaj sytuacja jest dość dobra. Ze względu na dużą konkurencję ceny przygotowania certyfikatów cały czas spadają. Aktualnie można taki dokument zrobić już za około dwieście złotych, jeżeli będzie on dotyczył niedużego mieszkania czy domu. Przy większych obiektach kwota trochę wzrośnie, ale rzadko kiedy przekroczy tysiąc złotych. To w dużym stopniu jest rezultatem tego, że wszystko można załatwić zdalnie. Aby przygotować Świadectwo energetyczne lokalu nie trzeba będzie przyjeżdżać na miejsce i robić oględzin obiektu.

Wystarczy jeżeli właściciel prześle komplet dokumentów, oraz kilka zrobionych w odpowiedni sposób zdjęć. To pozwoli na policzenie wszystkiego co jest potrzebne, i przesłanie opracowania klientowi. Istotne jest przy tym to, żeby przesłane informacje odpowiadały stanowi faktycznemu. Jeśli będzie inaczej i ktoś to wykryje, to liczyć się trzeba z różnymi karami. W zależności od potrzeb przygotowany dokument można otrzymać w wersji papierowej albo elektronicznej. W obu przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie potrzebne informacje, w tym numer nadany w centralnym rejestrze. Ważność świadectwa wynosi dziesięć lat i po tym czasie trzeba go zrobić ponownie, chyba że w międzyczasie przeprowadzone zostaną jakieś większe prace.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
(Visited 2 times, 1 visits today)
Zamknij